3 vragen aan onze klantenservice

Jorien Homan "Ik werk op de klantenservice van Pensioenfonds PGB. Mijn collega’s en ik beantwoorden graag al jouw pensioenvragen. Hier lees je de 3 meestgestelde vragen met de antwoorden erbij."
Heb je een andere vraag?
Wij helpen je graag. Bel of mail ons gerust: 020 541 82 00 ks@pensioenfondspgb.nl
1. ‘Mijn pensioen is verhoogd. Waar zie ik het nieuwe bedrag staan?’
De verhoging van de pensioenen is verwerkt. Het pensioen dat je nu ziet op MijnPGBpensioen is inclusief de verhoging van 3% per 1 januari 2022. Deze verhoging geldt voor iedereen die op 31 december 2021 pensioen van ons ontvangt, bij ons opbouwt of nog bij ons heeft staan. Bouw(de) je pensioenkapitaal op in een beschikbare premieregeling? Dan is jouw pensioen niet afhankelijk van de dekkingsgraad. Dat betekent dat jouw pensioen niet verhoogd is.
Klik hier voor meer antwoorden op veelgestelde vragen over de verhoging 2022.
2. ‘Ik heb een klein pensioen bij een andere werkgever opgebouwd. Dit wordt automatisch overgedragen, hoe werkt dat?’
Heb je een pensioen tussen € 2,00 en € 520,35 bruto per jaar (bedrag 2022) bij een andere uitvoerder? Dan wordt dat pensioen automatisch naar ons overgedragen. Daar hoef jij niks voor te doen. Jouw oude pensioenuitvoerder controleert regelmatig via mijnpensioenoverzicht.nl of jij weer ergens pensioen opbouwt. Zodra bekend is dat jij bij ons pensioen opbouwt, draagt de oude pensioenuitvoerder jouw pensioen naar ons over. Jij krijgt daar vanzelf bericht over van ons en van je oude pensioenuitvoerder. Meer over pensioen waardeoverdracht lees je hier.
3. ‘Ik ga verhuizen. Moet ik mijn verhuizing aan jullie doorgeven?’
Als je verhuist, verandert er niets aan jouw pensioen. Verhuis je binnen Nederland? Dan is het niet nodig om jouw verhuizing door te geven. Jouw gemeente geeft jouw nieuwe adres aan ons door, zodra je bent ingeschreven. Je hoeft dit dus niet zelf aan ons door te geven.
Verhuis je in of naar het buitenland? De gemeente geeft jouw nieuwe adres niet aan ons door. Dat moet je zelf doen. Je stuurt dan een e-mail naar: ks@pensioenfondspgb.nl. Of je stuurt een brief naar: Pensioenfonds PGB Klantenservice Postbus 2311 1180 EH Amstelveen
Let op: Als je in het buitenland woont en je ontvangt pensioen dan controleren wij jaarlijks of je nog in leven bent. De verzending hiervan is vereenvoudigd. Een formulier is niet meer nodig. Lees hier hoe je het 'bewijs van in leven' zijn kunt aanleveren.