3 vragen aan onze klantenservice

Jorien Homan "Ik werk op de klantenservice van Pensioenfonds PGB. Mijn collega’s en ik beantwoorden graag al jouw pensioenvragen. Hier lees je de 3 meestgestelde vragen met het antwoord erbij."

image
image
image

Heb je een andere vraag?

Wij helpen je graag. Bel of mail ons gerust: 020 541 82 00 ks@pensioenfondspgb.nl

1. ‘Wat moet ik regelen als ik ga scheiden?’

Als je gaat scheiden, maken jij en jouw ex-partner afspraken over de verdeling van het pensioen. Volgens de wet heeft jouw ex-partner standaard recht op de helft van het pensioen dat je tijdens het huwelijk hebt opgebouwd. Maar je mag dit ook anders, of helemaal niet, verdelen. Heb je ook partnerpensioen opgebouwd? Dan heeft je ex-partner na de scheiding recht op het partnerpensioen. Dit noemen we bijzonder partnerpensioen. Jullie kunnen ervoor kiezen om het partnerpensioen niet te verdelen. Al deze afspraken leg je vast in het echtscheidingsconvenant en geef je binnen 2 jaar aan ons door. Meer informatie over de keuzes die je kunt maken als je gaat scheiden, vind je op onze website.

  • Ben je met pensioen? Klik dan hier voor meer informatie.
  • Bouw je pensioen op? Klik dan hier voor meer informatie.

Je leest welke keuzes je hebt en wat je samen met jouw ex-partner kunt regelen.

2. ‘Ik ga verhuizen. Hoe kan ik mijn nieuwe adres doorgeven?’

Als je verhuist, verandert er niets aan jouw pensioen. Verhuis je binnen Nederland? Dan krijgen wij dit automatisch door van de gemeente, zodra je daar bent ingeschreven. Je hoeft dit dus niet zelf aan ons door te geven. Verhuis je in of naar het buitenland? De gemeente geeft jouw nieuwe adres niet aan ons door. Dat moet je zélf doen. Je stuurt dan een e-mail naar: ks@pensioenfondspgb.nl. Of je stuurt een brief naar: Pensioenfonds PGB Klantenservice Postbus 2311 1180 EH Amstelveen

Let op: Verhuis je naar het buitenland? Dan hebben wij elk jaar een bewijs nodig dat je nog leeft. Dat komt omdat jouw gemeente het niet aan ons doorgeeft als je overlijdt. Je krijgt daarom elk jaar het formulier ‘Bewijs van in leven zijn’ van ons. Je laat dit formulier invullen door de notaris, het bevolkingsregister of de politie en stuurt het naar ons terug.

3. ‘Ik wil al mijn post graag digitaal krijgen. Kan dat?’

Dit kan. Aanmelden voor digitale communicatie regel je heel gemakkelijk via jouw persoonlijke profiel op mijnpgbpensioen.nl. Op de hoofdpagina geef je jouw communicatievoorkeuren aan. Zo kun je aangeven hoe je persoonlijke post, je pensioenoverzicht of onze nieuwsbief ‘PGB Bericht’ wilt ontvangen. Je kunt deze gegevens altijd weer aanpassen. Tussen het vastleggen van jouw voorkeuren en de verwerking daarvan kan een paar werkdagen zitten. Wil je meer weten over aan- en afmelden voor digitale communicatie? Kijk dan op onze website.

Deel deze pagina